• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erfarenhet av My loan

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
För ett år sen ca provade jag hos de flesta förmedlare men fick nobben. Via my loan fick jag hos Big Bank på 20000:-. Höga skulder som syns på uc och en förfärlig massa förfrågningar, Högt underskott men skaplig lön. Trodde aldrig jag skulle få. Hög ränta, men vi skuldsatta får ju ta det vi får liksom. :-/
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har provat Lendo, Myloan och Freedom Finance. Via Myloan erbjöds jag halva summan jag sökt från BIGBANK, men räntan var inte ok så jag nappade inte. Freedom Finance ringer mig fortfarande, två-tre år senare, och tjatar på att jag borde söka på nytt, trots att jag meddelat att jag just nu fokuserar på att få ner kreditscoren först.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Bara testat lendo, fick erbjudande från alla utom en bank om jag inte missminner mig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Då kanske du hade bra förutsättningar Lasseman?

allt är ju relativt, jag har ju kanske bättre förutsättningar än många som skriver här hade, men absolut inga toppförutsättningar, lite mycket blanco, och halvrisig lön då jag pluggade med csn halva året innan o så..
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hade du mycket förfrågningar?
Många utlånare verkar haka upp sig mer på det än enstaka anmärkning eller har jag fel?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Hade du mycket förfrågningar?
Många utlånare verkar haka upp sig mer på det än enstaka anmärkning eller har jag fel?


Det minns jag inte riktigt, 4-6 st skulle jag gissa på.
Mjo, det är ju en hyfsad varningsklocka, och jag gissar att vissa scoringkort även tar hänsyn till vem som är frågeställare, jag har tex en fråga från collector, vilket då osar inkasso, men i mitt fall beror på att jag skulle skaffa det där "seqr" för att betala parkering med..

Tänkte göra ett lendo eller axfinans (hette det så?) försök i slutet av sommaren, då har jag inga förfrågningar och deklarartionen från 2014 är inne med nära nog dubbla lönen mot 2013.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp